top of page

VRT Jihlava

Spolupráce:

Martin Holba, Johana Netrvalová, Michal Tichý, Vojtěch Beran, Barbora Zachovalová (výtvarné dílo)

Fotografie:

-

2024, Jihlava

Pokusili jsme se navrhnout významný bod. Bez velkých gest a ohromujících dimenzí. Z dálky patrný, v rychlosti postřehnutelný, čitelný a jednoznačný znak.

Budování technické a dopravní infrastruktury nutně provází novodobou kolonizaci země. Pávovská křižovatka je gordický uzel. Možnost řešení nabízí inkluze.

Organizace infrastruktury je základ, symbolika je přidanou hodnotou.

Tranzitní tahy rozřezávají a zneprostupňují území. Pokud ustoupí s povrchu, mohou uvolnit parter.

Volný parter je prostupný, terminál lehce přístupný, docházkové vzdálenosti krátké, křížení provozů vyloučené.

Výdaje za mimoúrovňové míjení tranzitu vyváží zisk z jednoduchosti povrchového řešení.

Příkladem je funkční využití jinak ztraceného obestavěného prostoru pod elevovanými nástupišti, či etapizace budování povrchových parkovišť.

Primární infrastrukturou je prostupná krajina, prvky USES, hospodaření s vodou.

Existující inundační území ve východní části, plochy stoleté a aktivní zóny záplavového území respektujeme.

bottom of page