VRT Jihlava
Spolupráce:
Martin Holba, Johana Netrvalová, Michal Tichý, Vojtěch Beran, Barbora Zachovalová (výtvarné dílo)
Fotografie:
-
2024, Jihlava
Pokusili jsme se navrhnout významný bod. Bez velkých gest a ohromujících dimenzí. Z dálky patrný, v rychlosti postřehnutelný, čitelný a jednoznačný znak.
Budování technické a dopravní infrastruktury nutně provází novodobou kolonizaci země. Pávovská křižovatka je gordický uzel. Možnost řešení nabízí inkluze.
Organizace infrastruktury je základ, symbolika je přidanou hodnotou.
Tranzitní tahy rozřezávají a zneprostupňují území. Pokud ustoupí s povrchu, mohou uvolnit parter.
Volný parter je prostupný, terminál lehce přístupný, docházkové vzdálenosti krátké, křížení provozů vyloučené.
Výdaje za mimoúrovňové míjení tranzitu vyváží zisk z jednoduchosti povrchového řešení.
Příkladem je funkční využití jinak ztraceného obestavěného prostoru pod elevovanými nástupišti, či etapizace budování povrchových parkovišť.
Primární infrastrukturou je prostupná krajina, prvky USES, hospodaření s vodou.
Existující inundační území ve východní části, plochy stoleté a aktivní zóny záplavového území respektujeme.